Страници

четвъртък, 19 март 2015 г.

Мексикански мотиви


     Наскоро посетих Мексико. И като фен на модата и на етноелементите в нея, веднага се спуснах да проучвам какво предлагат мексиканските хенд-крафт производители. Всъщност не беше необходимо да се "спускам" - още при пристигането ни в рисорта се оказа, че те вече са направили пазар в градината. Предлагат най-различни неща, от класически сребърни бижута до екзотичните шапки "сомбреро", пончо, кожени чанти, бижута от мъниста, всевъзможни фигурки от естествени камъни, разни маски...Погледът ми веднага се спира на бродираните блузи и рокли. Толкова са пъстри, че няма как да не ги забележиш. Някои от тях са си оригинални части от националния дамски мексикански костюм. Зоркият ми поглед, обаче, веднага разпознава другите, които са в мексикански стил без да бъдат част от "носия".
    В следващите дни се разхождахме извън рисорта. Оказа се, че този вид стоки са навсякъде. Предлагат се дори в археологическите паркове Чичен-Итца, Коба, Тулум. Така де, бизнесът си е бизнес, а туристът е клиент. Освен това, като си отишъл на едно толкова далечно място /за нас българите/ няма как да не си купиш нещо местно за да ти напомня, че си бил там. Аз, обаче, като практичен човек, си избирам неща, които освен че имат сувенирна стойност, могат и да служат за нещо. Не очаквайте от мен да си купя някоя статуетка, която ще събира прах на някой рафт - освен, че трябва да й търся място, трябва и да я почиствам. Така че сомбрерото отпада като покупка. Пончото имаше по-голям шанс, но след малко размисъл, реших и него да го оставя за друг път. Така бродираните рокли и блузи се оказаха на първи план.Освен това аз изключително много обичам и ценя бродериите. Първото нещо, което реших да купя беше блуза от памук с ръчно бродирана украса.
                                   

                                   

После се сдобих и с тази рокля, също с ръчна бродерия, с гол гръб, ластична талия и силно раздвижена пола.
                                  

                                  


Тази рокля успях да облека още докато бяхме в Мексико. На мексиканците изглежда много им харесваше факта, че съм облечена в нещо тяхно - винаги отбелязваха това и много любезно ме обслужваха.
                                 
                                  Тук бродерията е машинна, но пък е в голямо количество.
                                 

                                 

              А това съм самата аз в действие - облечена съм с мексиканска бродирана рокля.
                                 

Мисля си, че и нашите български шевици могат да се използуват за украса на съвсем носими облекла. Ето идея! Може да се замисля над нея и да направя нещо такова.








Няма коментари:

Публикуване на коментар