Страници

сряда, 13 март 2024 г.

Корабен живот

А сега, приятели, искам да разкажа малко за живота на круизния лайнер. Той е като самостоятелна дестинация. Както когато сте на пристанище и слизате, за да видите нещо, така на кораба се случват неща, които само на него могат да ви се случат.Това е важно, защото има дни, в които сме в открито море и животът е само на кораба. На този плавателен съд пътуват около 1800 туристи почти толкова персонал - морски офицери, техничеса поддръжка, камериери, сервитьори, бармани, аниматори, медицински персонал....Предлагат се различни занимания, с които можете да уплътните времето си. Ако сте спортна натура, можете да се включите в група по тай-чи, йога, водна аеробика, или да спортувате самостоятелно - да плувате в басейна, да тренирате във фитнес-залата, да бягате по специалната палуба, да играете тенис на корт или на маса. Има и по-статични спортове -шах /на открито с големи фигури или в зала за тихи игри/, карти, други различни игри. Може да четете книги в библиотеката, или да гледате филми в кинозалата. Има и по-любопитни занимания. Може да ви учат да правите различни украси, може да се включите в курс по миксология, даже да ви научат как се готвят разни екзотични ястия. Чудя се защо не са организирали курс по шев и кройка. Продължитерността на круиза е достатъчна човек да се понаучи на нещо от шева. Е, шегувам се, но няма да се учудя, ако някой ден и това стане. Има и различни дегустации -на вина, коняци, пури.
..Аз лично предпочитам да поплувам в басейна, после да покисна в джакузито, а може и малко сауна да направя.
След всичко това една чаша вино и лек обяд ми се отразяват много добре. Ако не искате да се прибирате в кабината, може да постоите на басейна, за да послушате жива музика. Има оркестър и вокал и пеят много приятни евъргрийни.
Вечерните занимания са по-различни. Всяка вечер има някакво шоу в коцертната зала, която е на два етажа и има голяма театрална сцена. Шоуто е коцерт, или вариететно, или мюзикъл. Продължава един час и се играе два пъти на вечер, така, че можете да го посетите преди или след вечеря. Освен него, можете да слушате класическа музика в някои от барчетата, или да участвате в кареоки. Може и да потанцувате в друг бар, или просто да седнете някъде на тихо място и да си пиете питието.
Има луксозни магазини, които предлагат различни стоки - алкохол, цигари, козметика, облекла, чанти, шапки, очила, бижута....В бутика за бижута можете да си купите от обикновени кристални обици до скъпи диамантени колиета, може да си купите и часовник за няколко хиляди долара. Аз обичам да сядам в барчето срещу този бутик и да наблюдавам хората - как са облечени, как си избират стоки, какво си купуват. Веднаж наблюдавах една възрастна двойка мъж и жена. Жената премери няколко комплекта диамантени бижута. Продавачката й асистира усърдно в продължение на половин час. Вече си мислех, че няма да продаде нищо, когато дамата комплектова колие, гривна, обици и пръстен и ги купи. А имаха вид на съвсем обикновени хора....Изобщо там всички изглеждат скромно. Обличат се добре, без да е фрапантно. Не видях обувки на безумно високи платформи, нито предизвикателно впити рокли. Верное, че повечето дами не са в първа младост, но много от тях могат да си позволят и по-предизвикателни визии, но не го павят.
Един ден, докато се разхождах из бутика за дрехи, дамата, която работи в него ми
каза:"Госпожо, искам да Ви предложа нещо. Ще има модно шоу за представяне на индийски бижута и сарита. Искате ли да участвате като модел?" Гледам я и се чудя тя ли ме бърка с някого, или аз не я разбрах поради езиковата бариера. Накрая се оказа, че нито тя ме бърка с друг, нито аз съм сгешила - канят ме да стана модел /пък било то еднократно/. Казах й че ми е късно да започвам манекенска кариера, но тя ми предложи да си помисля, т.к. ще бъде забавно. Казах й, че ще си помисля. А какво реших, ще ви кажа следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар